Smartmenu markkinoinnin tukena
Smartmenun tavoite on helpottaa ravintolan arkea, tuoda yritykselle lisää asiakkaita ja sitouttaa kanta-asiakkaiksi.
Siksi tuemme ravintolan markkinointia sekä omilla kanavillamme että tarjoamme keinoja, joilla tarjonta näkyy paremmin sosiaalisessa mediassa ja hakukoneissa.
Ravintolan verkkokauppa ei lisää myyntiä aivan omin avuin. Vaikka optimoimme sen hakukoneita varten tehokkaasti, tarvitaan myös omaa aktiivisuutta, jonka voimme toki myös hoitaa palveluna. Jos asiakas ei itse ehdi tai hallitse tekniikkaa, me autamme. Saamme näkyvyytesi kuntoon, teemme sisältöä sosiaaliseen mediaan, vahvistamme brändiä ja tunnettuutta, joka muuttuu tilauksiksi ja rahaksi.
Hyviä käytäntöjä
Tarjooma kannattaa tuoda esiin blogipostauksissa. Lounaslistat, ruokalistat, juomalistat, tapahtumat ja tarjoukset ovat erinomaista materiaalia.
Henkilökunnan esittelyt ja haastattelut, kuvaukset raaka-aineiden hankintaketjuista ja ravintolatyön arjesta tuovat näkyviin mielenkiintoisia ulottuvuuksia palveluista. Samalla ne synnyttävät mielikuvan paikasta, joka on elinvoimainen ja jossa tapahtuu koko ajan jotain.
Kysymyksiä ja vastauksia
- Meiltä on usein kysytty, miten on mahdollista tuottaa näin monipuolinen palvelu tällaiseen hintaan? Kustannus asiakkaallemme on todella vähäinen ja palvelu on helppokäyttöinen ja varmatoiminen. Sen voi vähentää verotuksessa, mikä tekee siitä käytännössä ilmaisen.
- Salaisuus on teknologiassa. Smartmenu on ns. SAAS-palvelu eli se toimii pilvessä (Software as a service), jonka vuoksi sitä voi käyttää mistä tahansa ja millä tahansa laitteella, joka on yhteydessä internetiin. Sinulla on siis oma tili, johon kirjaudut sisään ja ohjelmistot ovat käytettävissäsi.
- Ei mitään.
- Koska ohjelmistoa ylläpidetään palvelimella, saat kaiken kehitystyön ja siihen liittyvät asennukset ilmaiseksi eikä sinun tarvitse päivittää ohjelmistoa itse.
- Tuotekehitys on jatkuvaa, kuuntelemme kumppaneidemme palautetta ja kehitämme Smartmenua koko ajan paremmaksi ja monipuolisemmaksi.
- Ennakkotilaukset nopeuttavat ja joustavoittavat palvelua sekä asiakkaan että ravintolan näkökulmista. Ennakkotilaus on Smartmenun ominaisuus, joka ei nosta hintaa, mutta tekee asiakkaan kokemuksesta paremman.
- Ennakkotilauksen voi tehdä ravintolan omilta kotisivuilta, Facebookista ja Googlen My Business -sivuilta vaikka kännykällä.
- Olemme huolehtineet siitä, että asiakkaan visuaalinen ilme saadaan tunnuksineen näkyviin. Ilmeen säätämiseen suunniteltu työkalu on helppokäyttöinen ja olemme saaneet siitä hyvää palautetta.
- Markkinoinnin tarve vähenee.
- Smartmenu luo myös helpon ja nimettömän kanta-asiakkuuden mallin. Asiakas lisää ravintolan suosikkilistalleen saadakseen tiedon ajankohtaisesta tarjoomasta.
- Kantapaikkojen lounastarjooma on koko ajan saatavilla. Etu on niin suuri, että asiakas luo itse lämpimän polun ravintolan ja asiakkaan välille.
- Kanta-asiakkuus on täysin yksityinen, eikä asikkaalle tarvitse lähettää markkinointiviestintää, ellei hän itse sitä erikseen pyydä.
- Lounaspaikka- ja Smartmenu-portaalit tuovat lisää näkyvyyttä. Niissä voi tehdä hakuja esimerkiksi sijainnin, aukiolon tai ravintolatyypin perusteella.
- Hakukoneet löytävät ravintolan helpommin, kun sen linkki on useassa paikassa. Erityisesti, jos ravintola on tehnyt maksuttoman yritysprofiilin.